Versterking merkbeleving voor 27 scholen

Merkenbeleid met merkondersteuning voor Eenbes Basisonderwijs (27 basisscholen, 5.300 leerlingen in Oost-Brabant). Eenbes Basisonderwijs zoekt naar versterking van de gezamenlijke merkidentiteit. Ontwerppartners heeft een ontwerpverkenning gedaan rond merkenbeleid en merkbeleving in de visuele communicatie.

Merkenbeleid voor basisonderwijs

Op grond daarvan heeft Eenbes Basisonderwijs gekozen voor een herkenbare serie logo’s voor haar scholen met merkondersteuning door de stichting (endorsement). Met dit uitgangspunt is een uitgebreid huisstijl- en communicatiepakket ontwikkeld. Hiermee is elke Eenbes school herkenbaar, en kan zich krachtig en consistent profileren.

Huisstijl en communicatiepakket

Voor iedere school is een huisstijl ontworpen. Deze past bij de eigen identiteit en kernwaarden van de school. Alle logo’s passen binnen de gezamenlijke merkidentiteit van het bestuur. Alle scholen beschikken inmiddels over compleet vernieuwde communicatie (logo, huisstijl, schoolkalender, website, rapport, vlag, enz.). De uitrol over alle scholen is in slechts enkele jaren gerealiseerd. Bestuurbreed werden o.a. advertenties, jaarverslagen en een koersplan ontwikkeld. Bijzonder onderdeel: uitgebreide huisstijlpresentatie met instructies voor leerkrachten. Hiermee zijn alle betrokkenen van voldoende tools voorzien voor de toekomst.